Мария Калоянова

Учител по математика, информатика и информационни технологии.

Включва се в работата на БАСП през 1995 г. и оттогава досега е един от най-активните и харизматични учители-доброволци. От години е член на Управителния съвет на БАСП, а отскоро и председател на УС.1456712_528344703948104_1011252089_n

„Имах колежка по музика, още студентка, която ми каза за Асоциацията и ми я препоръча в личен план с думите: добри специалисти, предлагат качествени услуги. Запознах се с екипа и веднага реших, че са „моите хора”, които могат да разкажат на учениците задължителни според мен неща, които няма кой да им разкаже. Те също смятаха работата с деца за важен елемент от семейното планиране. Така започнах да водя ученици при тях, те да идват за беседи в училище. После започнаха семинари за връстници, които да обучават връстници – много полезен вариант за всички участници. Убедена съм, че трябва да се развива. Посредник съм от много време на различни инициативи. Например, провеждали сме референдум в гимназиалните класове дали да се въведе здравното образование като учебен предмет. С разяснителна кампания, избирателна комисия и прочие. Даже, посъбрала смелост след многото обучения, се опитвам и аз да прилагам на практика наученото. Водех клуб, където разигравахме ситуации, дискутирахме, задавахме въпроси и отговаряхме, даже написаха сценарии и снимахме филми, говорихме с „малките” какво е пубертет и как да се справяме с него. Продължавам да използвам всички възможности неформално да помагам, да изтъквам необходимостта от обмисляне на собствено поведение, от това да се поставим в ролята на другия, да разяснявам същността на семейното планиране и важността на сексуалното здраве.

Децата порастват, идват други. Те също имат нужда да бъдат изслушани, научени, за да пораснат спокойни и уверени. Продължавам да смятам, че такива обучения са жизненоважни и необходими за порастващите пред очите ни ученици. Мисля, че не е редно да разчитаме на случайността да срещнат активист, който да иска да ги учи на неща, които не са му в преките задължения. Всички деца трябва да имат достъп до това образование! То е част от съзряването, социализацията, от развитието на всички интелигентности.”

This slideshow requires JavaScript.

Advertisements
%d bloggers like this: